Logo nedir? Lügat mealı olarak gerçeklik mukabillığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde etkinlik gösteren ustalıkletmelerin genellikle logoları kolü oyun değer. Ama birden bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkızılışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, basit anlaşılır, hatırlanması basit, muhtemel olduğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine mütenasip olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilim çok önemlidir.