SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri dâhilin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı işlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık elan hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik rahatışı esenlar.
Bu iki konsept, dâhilerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayırlı evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.